فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: ۵ حفار غیرمجاز در تپه آقکند از توابع بخش قره پشتلو ارمغانخانه دستگیر شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، سرهنگ فضلی فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان از دستگیری ۵ حفار غیرمجاز در تپه آقکند از توابع بخش قره پشتلو خبر داد و گفت: این ۵ نفر به دنبال گزارش‌های مردمی مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز از سوی عاملان حفاری غیرمجاز در این شهرستان، طی عملیاتی با همکاری نیروی انتظامی دستگیر شدند.

او افزود: در این عملیات عاملان حفاری غیرمجاز که در حال حفاری برای کشف اموال تاریخی در محوطه تاریخی تپه آقکند از توابع بخش قره پشتلو بودند، دستگیر و ابزارآلات مورد استفاده آن ها نیز ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: افراد خاطی به همراه ابزارآلات و همراه با ۲ دستگاه اتومبیل ضبط‌شده به‌عنوان متهم به مراجع قضایی ارجاع داده شدند و مراحل قانونی برابر مقررات انجام خواهد شد.

سرهنگ فضلی ادامه داد: هم استانی‌ها در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث‌فرهنگی، می‌توانند مراتب را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور اطلاع دهند.

تپه آق کند مربوط به هزاره ۴ تا دوران‌های تاریخی پس از اسلام است و در شهرستان زنجان، بخش مرکزی، روستای آق کند واقع شده و این اثر در تاریخ ۷ مهر ۱۳۸۱ با شماره ثبت ۶۱۶۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.